lauantai 17. tammikuuta 2009

Kiinni jäivät rontit!






Olen huippu salapoliisi! Kiltin kuoreni avulla voin juonia kenenkään aavistamatta mitään. Emäntä istui koneella ja selasi kuvia. Hypähdin viattomasti hänen syliinsä ja kiersin itseni pienelle kerälle, kuin kissa. Emäntä oli heti ansassa! Hän silitteli minua ja höpötteli. Minä teeskentelin nauttivani läheisyydestä ja samalla silmäilin kuvia, joita emäntä katseli. Ihmeellisiä otuksia ja miljoona kuvaa joistakin sammakoista. Pyh! Mutta se mikä iski silmääni olivat nämä kuvat. Törkeä isäntäväkeni on lomani aikana huidellut toisten kissojen ja koirien kanssa! Mikä loukkaus! Hypähdin sylistä ja lähdin purkamaan kiukkuani muka leikkimällä kissapehmolelun kanssa. Kun emäntä siirtyi koneelta, minä nokkela tassuisena naputtelin todistusaineiston esiin. Isäntäväestä oli kuvia näiden edellä näkyvien eläinten kanssa. Rapsuttelevat ja söpöttelevät! Törkeää! Yhden koiran kanssa he ovat näköjään samoilleet jossakin kiehtovassa metsässä! Miksi siis me emme päässeet mukaan!?

"Ella kulta, turhaan raivoat. Et olisi pitänyt pitkistä lennoista. Lentosi Suomeen Korfulta ei olisi ollut mitään tähän verrattuna. Lisäksi siellä oli paljon pieniä ja suuria sinulle vaarallisia eläimiä. Olisit viipottanut vaistosi viemänä suoraan surman suuhun! Se olisi ollut kamalaa!"

"Kai minä nyt riistan vaarasta erotan ja osaan minäkin olla vaarallinen! Ulkokuoreni tekee tepposen!"

"Muistapas se hirvi-kohtaaminen Ellaseni," emäntä muistutti suupieli nykien.

Voi itku... Minä kun yritin unohtaa...

1 kommentti:

Heidi M kirjoitti...

Tiijätkös, minulla on ollut 90-luvun lopulla musta tanskandoggi narttu IRA ja se oli ihan prikuleen tuon viimeisen kuvan koiran näköinen. Meinasin saada slaagin kun näin tuon kuvan! Vaan tokihan se ei ole mun Ira vaanhänen kaksoisolentonsa kaukana jossain ;)